Vielen Dank für die Beantwortung.
Auf einer Seite über die RTM (Rotterdamsche Tramweg-Ges.) habe ich dieses Foto gefunden, es zeigt Lok Nr. 21 der RTM . Das muss doch eine Baker&Rueb-Maschine sein? Leider ist kein Bild von Nr. 35-40 zu finden, aber vermutlich haben diese ähnlich ausgesehen?
Du schreibst ja, dass sie eigentlich baugleich waren.

Das Foto stammt aus dieser englischen Seite über die RTM:
http://www.cwrr.com/Lounge/Feature/rtm/rtm.html (photo 1)
Damit gleicht sie doch ganz der schönen Museumslok "Silvolde" aus Valkenburg (wobei die auf 750mm fährt, die RTM dagegen auf Kapspur 1067mm):

http://www.smalspoormuseum.nl/Materieel ... tloc13.htm
Auf der Seite des RTM-Museums Ouddorp findet sich unter "Neuigkeiten" diese Notiz über das Neubau-Vorhaben (leider nur auf holländisch):
Vierkante lok
Even spraakmakend is het plan van de RTM om een vierkante stoomloc te gaan bouwen. Het gaat hier om een replica van een smalspoor Backertje. Het laatste RTM-Backertje was de 34 en werd gebouwd in 1904 door de Machinefabriek Breda v/h Backer & Rueb. De huidige RTM mist een "vierkante kar" in haar verzameling. De laatste is buiten dienst gegaan in 1955 en direct gesloopt en andere smalspoor-backertjes (gebouwd voor de spoorwijdte 1000-1067 mm.) zijn niet meer museaal beschikbaar in Nederland. In Indonesië bevindt zich nog het een en ander, maar dat is hun erfgoed en moet logischerwijze ook daar blijven. Bij de Stoomtrein Valkenburgse Meer bevindt zich dan nog de enige vierkante lok van de Machinefabriek met een spoorwijdte van 750 mm. en in Hoorn, bij onze collega´s van de SHM, rijdt een normaalspoor Backertje, de befaamde Ooievaar van de HTM.
Kortom, alle reden om een RTM-loc te bouwen van het grote smalspoortype. Door een legaat, verkregen via de Tramwegstichting, is het mogelijk geworden stapsgewijze met de bouw te beginnen, daar de RTM ook zelf een eigen bijdrage doet. Hierdoor kan in elk geval het onderstel en de machine (stoomverdeling volgens Joy) geproduceerd worden. Op dit ogenblik is een RTM-medewerker druk bezig tekeningen te maken. Wanneer de productie gaat beginnen is nog niet zeker maar het zal niet zo lang meer duren.
http://www.rtm-ouddorp.nl/
Servus, Thomas
noch PS @ Bernt Paul:
Die Sache mit den 2 Fahrthebeln aber nur einer Steuerung stammt aus meinem Kastenlok-Modell-Thread und beantworte ich dort.
und noch was: Bernt Paul hat mich überrascht mit einer CD mit alten Filmaufnahmen aus Holland, u.a.: Stoomtrams in Nederland 1936-1957
Schöne Szenen aus einer vergangenen Zeit, mit vielen schönen rauchenden und pfeifenden alten Kastendampfloks in Aktion. Leider kann ich die hier nicht einstellen! Nochmal vielen Dank an Bernt Paul nach Voorburg/Den Haag!